lördag 22 september 2018

Lång semester

Var 2 år sedan jag skrev här sist , men nu mitt i VM tänkte jag dra igång här igen 😁
Vad som hände efter det sista tävlingsreferatet med Grå i tågarp år 2016 var att jag red ett par 90 fälttävlan till felfritt, debuterade sedan 100 klass på Övedskloster vilket gick strålande ända till 3 sista hindret ut ur vattnet som var den vita soffan med kuddar vilket var lite för mkt för en Grå, tittig och busig 6 åring och Grå tackade för sig genom att tvärvända och hiva av mig så jag bröt fingrarna... underbart trevlig 6 åring haha. Tävlade inte mer det året förutom en dressyrtävling.

                                              Bild på den taskiga soffan



Ny häst har jag nu oxå, en alldeles egen som jag fick av en slump i början av detta  året. Irländaren Ärling!  Han är tillagd i presentationen med namn och stam plus 2 bilder här vid sidan om. Jag ska presentera honom ordentligt i ett eget inlägg inom kort!

Angående mig själv har jag haft några år av extrem omotivation till att tävla, dels pga jag själv var skadad den största delen av förra året men ta i trä så har jag fått ordning på det, har inte känt av det alls detta året.
Vad som hände var att jag uppenbarligen ramlade ganska illa på jobbet i början av mars förra året och fick någon slags förskjutning som ledde till återkommande smärtor i bäckenlederna.  Inget jag direkt märkte av när det hände såklart, fick bara hjärnskakning men en kort tid efter började denna smärta som är bland den värsta jag upplevt. Jag brukar aldrig lipa av smärta men när jag skulle galoppera i fältsits så var det precis det som skedde och dagen efter kunde jag knappt gå så hoppa var uteslutet. Kunde inte ens rida i korta läder! Blev ett avbräck för Grå som mest fick lulla runt eller gå i dressyrsadeln eftersom jag kunde ha långa läder. Problemet med Grå är ju att han är rätt energisk och kan fara iväg i någon bock eller tvärvändning vilket gjorde att jag fick så ont så jag höll på att svimma så det blev inte så hög träningsnivå med mig förrän fram på sensommaren.  Han luftade sig på några hopptävlingar med min kompis Ida och sen red jag några hopptävlingar själv fram på hösten.

Vad jag istället gjorde var att dra fram min gamle trotjänare Hille 25 år och red division 1 dressyren , vilket han gick med den äran och vi vann alla omgångar plus finalen.  Min fantastiska häst!





Nu kanske det lät som om jag drog in honom från någon lösdrift där han var pensionerad och sparkade igång honom för detta men nej, jag red honom som vanligt med hjälp av en medryttare så jag fick bara fila till tävlingsformen lite. Han är fortfarande igång i dagsläget men rids mer av min medryttare än mig idag.

Så, nu har vi hunnit ifatt resten av år 2016, hela 2017 och Ärling får sin presentation i ett eget inlägg och så lite om Grå inom kort sen har jag jag hunnit i fatt dagens datum vilket jag kommer göra på enbart detta och två inlägg till! Ni förstår vad det händer grejer här haha.
Stay tuned.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar