lördag 13 oktober 2012

Jodå vi lever allt!!

Det har varit sol i en vecka så nu har jag dragit mig ur höstens depression för en tid.. Ösregn varenda eviga dag annars.  Jag kan inte påstå att jag har varit särskilt motiverad och engagerad utan har mest underhålls-ridit eller vad man nu ska kalla det.  Mörkgrå är den som varit roligast ett tag, eller läs den fantastiska skogen att rida i har varit roligast då terrängen har gjort jobbet med klättring och  lyfta på benen över stockar och sten och jag har mest kunnat hänga med.  Skogen hemma hos mig är ju starkt begränsad  och inte alls lika rolig att rida i. Till våren ska jag lösa kort på Höglandas nya träningsbana tänkte jag.. 1500 meter sandslinga med lite stigning och belysning bara några 100 meter från mitt stall !! Det ni!

Kolla in här!

http://www.abytravet.se/hoglandahastcenter.php

 

I går var jag och gymnastikhoppade mörkgrå , ja det var längesedan nu som vi var på en ridbana och bland färgade bommar så han var spänd och tittig och glad och inte en halvhalt fungerade haha.. Har inte blivit något direkt dressyrarbete i skogen, men nu ska vi komma igång med hoppningen på allvar denna tid som är kvar på året. Ljusgrå var oxå pigg och på hugget och bockade lite.

Liten film på när Ljus och mörk gymnastikhoppar, inte jätteintressant men det kan ju roa någon kanske :)

 

http://www.youtube.com/watch?v=kwNpCAnUbXI

 

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar